Socialinės pedagoginės pagalbos paskirtis:
konsultuoti su socialiniais sunkumais susidūrusius asmenis, mokinius ir jų šeimas; padėti lavinti įgūdžius, įgyvendinti mokinio teisę į mokslą, užtikrinti jo saugumą mokykloje bei sudaryti prielaidas pozityviai mokinio socializacijai ir pilietinei brandai.
Socialinio pedagogo veikla grindžiama vaiko ir mokinio interesų, orumo, individualizavimo, visapusiškumo, prieinamumo, vaiko dalyvavimo priimant su juo susijusius sprendimus, bendradarbiavimo, konfidencialumo principais.
Socialinio pedagogo veiklos turinys:
1. Vertina socialinės pedagoginės pagalbos mokiniui
poreikius (kartu su kitais specialistais), esant būtinybei gali lankytis
pamokose, neformaliojo ugdymo ir kitose veiklose;
2. Konsultuoja mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus),
mokyklos bendruomenę socialinių pedagoginių problemų sprendimo, socialinės
pedagoginės pagalbos teikimo klausimais;
3. Dalyvauja sprendžiant krizinius atvejus mokykloje,
ugdymo ir socialinių įgūdžių problemas;
4. Numato socialinės pedagoginės pagalbos teikimo
mokiniui būdus bei formas bendradarbiaudamas su mokytojais, klasių vadovais,
tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais specialistais, švietimo pagalbos
įstaigomis, teisėsaugos institucijomis, socialiniais partneriais;
5. Šviečia mokyklos bendruomenę socialinės pedagoginės
pagalbos teikimo, mokyklos nelankymo ir kitų neigiamų socialinių reiškinių
prevencijos, pozityviosios socializacijos klausimais;
6. Inicijuoja ir įgyvendina prevencines veiklas bei
socialinio ugdymo projektus kartu su mokyklos Vaiko gerovės komisija ir
mokyklos savivaldos grupėmis;
7. Atlieka aktualius socialinius pedagoginius tyrimus
mokykloje, atsižvelgdamas į mokyklos bendruomenės poreikius;
8. Renka, kaupia ir analizuoja informaciją, reikalingą mokinių
problemoms spręsti;
9. Rengia ir skleidžia informaciją apie socialinę –
pedagoginę pagalbą.
SOCIALINIS PEDAGOGAS EDITA MAKAROVA
KOMPLEKSINĖS PASLAUGOS VILNIAUS RAJONO ŠEIMOMS
ALKOHOLIO, TABAKO IR KITŲ PSICHIKĄ VEIKIANČIŲ MEDŽIAGŲ VARTOJIMO PREVENCIJOS PROGRAMA