2019-2020 m.m. projektai

Projektas ,,Zipio draugai”

Vykdymo trukmė –  2019-2020 m. m.

Tikslas –  padėti vaikams išsiugdyti socialinius bei emocinių sunkumų įveikimo gebėjimus, siekiant vaikų geresnės psichinės sveikatos ir emocinės gerovės.

Uždaviniai –  mokyti vaikus kaip suvokti ir kalbėti apie savo jausmus; ugdyti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius; mokyti įveikti kasdienius sunkumus; padėti adaptuotis mokykloje.

Dalyviai – 1 klasės mokiniai.

Projektas ,,Saulėto oranžinio traukinio kelionė”

  • Tarptautinisšvietimo įstaigų bendruomenių ekologinio – socialinio švietimo projektas ,,Saulėto oranžinio traukinio kelionė”.

Vykdymo trukmė –  2019 m. rugsėjis – 2020 m. lapkritis.

Tikslas –  tobulinti ekologinio švietimo projekto ,,Saulėto oranžinio traukinio kelionė“ dalyvių, Lietuvos Respublikos ir užsienio šalių švietimo įstaigų bendruomenių, pažinimo ir gamtamokslinę kompetencijas įgyvendinant projekto uždavinius ir skatinti jų partnerystę.

Uždaviniai:

  1. Suteikti vaikui pažinimo džiaugsmą auginant moliūgus bei egzotinius augalus nuo sėklytės iki brandaus augalo kartu su pedagogu ir (ar) bendruomenės nariais.
  2. Efektyvinti pedagogų ir šeimos partnerystę bei bendradarbiavimą organizuojant ugdomąją veiklą.
  3. Puoselėti vaiko dvasines, kūrybines galias, ugdyti jo gamtojautą, pagarbą gyvybei ir dvasingumą, ekologinę savimonę, sveiką gyvenseną, padėti vaikui pajusti gamtos vientisumą ir harmoniją globojant gamtą, auginant ir tyrinėjant augalus.
  4. Prisidėti prie žaliųjų ugdymo(-si) erdvių kūrimo ir plėtotės švietimo įstaigų aplinkoje skatinant pažinti artimiausią aplinką ir ją kūrybiškai naudoti ugdymo procese.
  5. Skatinti Lietuvos Respublikos ir užsienio šalių švietimo įstaigų bendravimą ir bendradarbiavimą, siekiant geresnės ugdymo kokybės, dalintis įspūdžiais, patirtimi.

Dalyviai – priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai ir 1-4 klasių mokiniai.

Projektas „Tėvų profesija gyvai“

  • Projektas „Tėvų profesija gyvai“.

Vykdymo trukmė –  2019 m. rugsėjis – 2020 m. gegužė.

Tikslas – teoriškai ir praktiškai susipažinti su įvairiomis profesijomis.

Uždaviniai:

  1. Surinkti kuo daugiau informacijos apie įvairias profesijas, pirmenybę skiriant tėvų profesijoms.
  2. Įtraukti mokinių tėvus į ugdomąjį procesą, vykdant projekto veiklas.
  3. Skatinti tėvus padėti vaikams pasirinkti norimos profesijos kryptį.
  4. Palaikyti glaudžius ryšius tarp mokytojos, mokinių ir jų tėvų.

Dalyviai – 2 klasės mokiniai

Projektas „Skaitau draugui“

  • Projektas „Skaitau draugui“.

Vykdymo trukmė –  2019 m. spalis – 2020 m. gegužė.

Tikslas – ugdyti sąmoningą skaitytoją ir klausytoją.

Uždaviniai:

  1. Susipažinti ir pagal mokinių gebėjimus skaityti įvairias lietuvių liaudies ir autorines pasakas.
  2. Dalytis skaitymo patirtimi ir aktyviai išsakyti nuomonę apie perskaitytą tekstą.
  3. Tobulinti savo skaitymo ir klausymo gebėjimus.
  4. Patirti skaitymo naudą ir teikiamą džiaugsmą, malonumą.

Dalyviai – priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai ir 1-4 klasių mokiniai.

Projektas „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“

  • Projektas „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ (socialinio ir dorinio ugdymo procese) (Nr. 09.4.2-ESFA-V-715-02-0001) finansuojamas iš 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.4.2-ESFA-V-715 priemonės „Formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų įvairioms besimokančiųjų grupėms teikimas.

Vykdymo trukmė –  2019–2020 m. m.

Tikslas – sudaryti sąlygas bendrojo ugdymo mokyklų mokytojams tobulinti bendrąsias ir dalykines kompetencijas, būtinas ugdymo turiniui formuoti, įgyvendinti ir efektyvinti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemą.

Uždaviniai: tobulinti mokytojų dalykines kompetencijas, atsižvelgiant į ugdymo turinio kaitos procesą; tobulinti mokytojų bendrąsias kompetencijas, atsižvelgiant į modernios visuomenės iššūkius; tobulinti mokytojų gebėjimus, orientuotus į ugdymo proceso tobulinimą bei praktinės patirties reflektavimą.

Dalyviai  –  Edita Burvytė, pilietinio ugdymo mokytoja metodininkė, ir Jekaterina Zvereva,  ekonomikos mokytoja.

  • Tarptautinisšvietimo įstaigų bendruomenių ekologinio – socialinio švietimo projektas ,,Saulėto oranžinio traukinio kelionė”.

Vykdymo trukmė –  2019 m. rugsėjis – 2020 m. lapkritis.

Tikslas –  tobulinti ekologinio švietimo projekto ,,Saulėto oranžinio traukinio kelionė“ dalyvių, Lietuvos Respublikos ir užsienio šalių švietimo įstaigų bendruomenių, pažinimo ir gamtamokslinę kompetencijas įgyvendinant projekto uždavinius ir skatinti jų partnerystę.

Uždaviniai:

  1. Suteikti vaikui pažinimo džiaugsmą auginant moliūgus bei egzotinius augalus nuo sėklytės iki brandaus augalo kartu su pedagogu ir (ar) bendruomenės nariais.
  2. Efektyvinti pedagogų ir šeimos partnerystę bei bendradarbiavimą organizuojant ugdomąją veiklą.
  3. Puoselėti vaiko dvasines, kūrybines galias, ugdyti jo gamtojautą, pagarbą gyvybei ir dvasingumą, ekologinę savimonę, sveiką gyvenseną, padėti vaikui pajusti gamtos vientisumą ir harmoniją globojant gamtą, auginant ir tyrinėjant augalus.
  4. Prisidėti prie žaliųjų ugdymo(-si) erdvių kūrimo ir plėtotės švietimo įstaigų aplinkoje skatinant pažinti artimiausią aplinką ir ją kūrybiškai naudoti ugdymo procese.
  5. Skatinti Lietuvos Respublikos ir užsienio šalių švietimo įstaigų bendravimą ir bendradarbiavimą, siekiant geresnės ugdymo kokybės, dalintis įspūdžiais, patirtimi.

Dalyviai – priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai ir 1-4 klasių mokiniai.

Projektas ,,Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“

  • Projektas ,,Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“ yra bendras asociacijos ,,Kūrybinės jungtys“ ir Britų tarybos projektas, įgyvendinamas bendradarbiaujant su Ugdymo plėtotės centru. Jos įgyvendinimą finansuoja Britų taryba ir Lietuvos kultūros taryba.

Vykdymo trukmė –  2019-2020 m. m.

Tikslas – atskleisti ir ugdyti mokinių XXI–ojo amžiaus gebėjimus, ypač kritinį mąstymą, kūrybingumą, iniciatyvumą, bendrojo ugdymo procese. Šio tikslo siekiama bendradarbiaujant mokykloms ir kūrybinių profesijų atstovams, kartu tyrinėjant ir sprendžiant konkrečios mokyklos patiriamus mokymosi iššūkius.

Uždaviniai:

  1. a) lavinti šiuos mokinių XXI-ojo amžiaus gebėjimus: gebėjimą kritiškai, savarankiškai mąstyti ir spręsti problemas; gebėjimą bendradarbiauti įvairiose komandose ir efektyviai komunikuoti su skirtingais žmonėmis; kūrybiškumą ir vaizduotę; mokinių lyderystę, iniciatyvumą ir asmeninį augimą;
  2. b) stiprinti mokytojų kompetenciją kūrybiškai ugdyti mokinių XXI-ojo amžiaus gebėjimus bendrojo ugdymo procese.

Dalyviai  –  6 ir 8 klasių mokiniai ir dalykų mokytojai.


Šiemet ir vėl siekėme gimnazijos bendruomenę paskatinti  mokytis kitaip, nes XXI a. kviečia žmogų kritiškai mąstyti, savarankiškai vertinti situacijas, atsakingai veikti, gebėti bendrauti su skirtingų kultūrų ir vertybių žmonėmis. Jau antrus metus įsitraukėme į projekto ,,Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms (2019-2020 m. m.)“ veiklų vykdymą.Šį projektą įgyvendina Britų taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys“ kartu su Ugdymo plėtotės centru.               

Programa „Tyrinėjimo menas“  skirta ugdyti moksleivių XXI amžiaus gebėjimus, ypač kritinį mąstymą ir problemų sprendimą, kūrybingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, lyderystę ir iniciatyvumą. Projekto tikslas – atskleisti, tyrinėti ir ugdyti XXI amžiaus gebėjimus bendrojo ugdymo procese (ugdyti tiek mokinių, tiek mokytojų tyrinėjantį mąstymą, plėsti jų galimybių lauką mokantis, kartu išmokstant spręsti kylančius iššūkius).

Mokymosi ir tyrinėjimo procese dalyvaus 7 klasės mokiniai, klasės vadovė Edita Makarova, užsienio kalbos (anglų) mokytoja Irina Tomaševič, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Nina Bašajevienė, geografijos mokytoja Kristina Dubonienė, kiti dalykų mokytojai bursis į „Mokytojų klubą“.  Įgyvendinti šį projektą mums padės  kuriančioji praktikė Aistė Kriukelytė, šiuolaikinio šokio kūrėja ir judesio terapeutė bei  agentė
Jurgita Nagrockytė-Zigmantė.

Tikimės, kad mums pavyks pasitelkti kūrybišką, tyrinėjimu, patirtimi pagrįstą mokymosi procesą ir visi kursime, ieškosime bei bendradarbiausime!


Spalio 18 ir 22 dienomis įvyko pirmieji mokinių susitikimai su kuriančiąja praktike Aiste Kriukelyte, šiuolaikinio šokio kūrėja, judesio terapeute ir  agente Jurgita Nagrockyte-Zigmante.

Spalio 30 d. gimnazijos mokytojai susirinko į iššūkius keliančią veiklą – Mokytojų klubą. Tobulinti savo kvalifikaciją yra pakviesti visi gimnazijoje dirbantys mokytojai.  Mokytojų klubo  veiklos tikslas – ugdyti mokytojų tyrinėjantį mąstymą, plėsti jų galimybių lauką mokantis, kartu išmokstant spręsti kylančius iššūkius. Svarbiausias Mokytojų klubo principas – ugdytis nuostatas ir įgūdžius, reikalingus stiprinti šiuolaikinio jauno žmogaus gebėjimus. Pagrindinis veiklos tikslas – išbandyti kūrybišką mokymąsi patiems.

Džiaugiamės, kad  mūsų gimnazijos bendruomenė įkvepiama mokytis ir skatinama mokytis kitaip.


NETRADICINĖ LIETUVIŲ KALBOS PAMOKA: IŠVYKA Į VILNIAUS NACIONALINĘ M. MAŽVYDO BIBLIOTEKĄ

Gimnazija dalyvauja projekte „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms 2019-2020 m. m.“ Programą ,,Tyrinėjimo menas“ įgyvendina Britų taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys“. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis. Įkurtame „Mokytojų klube“ vyksta mokymai: integruotų pamokų kūrimas netradicinėse aplinkose, diskutuojama, kaip į ugdymo procesą įtraukti kūrybinę veiklą, skatinančią tyrinėti, mąstyti, reflektuoti, ieškoma įkvėpimo šaltinių, bandoma kurti interaktyvias veiklas muziejuje įvairių amžiaus grupių ir net kultūrų atstovams. Mokytojai  išbandę kritinio mąstymo ir kūrybiškumo metodą muziejaus bibliotekoje, pasisėmę naujų idėjų, nutarė pravesti lietuvių kalbos pamoką netradicinėje erdvėje.  

Vasario 26 d. siekiant paskatinti skaitančius vaikus buvo organizuota 3 ir 4 klasių mokiniams išvyka į Vilniaus Nacionalinę M. Mažvydo biblioteką. Mokiniai susipažino su M. Mažvydo bibliotekos erdvėmis, rinko informaciją, fotografavo įsimintiniausias vietas netradicinėje erdvėje, aiškinosi, kas buvo M. Mažvydas, kodėl ši biblioteka pavadinta jo vardu, kiek knygų yra bibliotekoje. Bibliotekos Vaikų skyriuje mokiniai skaitė ir pristatė pasirinktas knygas. Užsiėmimo pabaigoje vaikai apžiūrėjo dailės kūrinių parodą „Bėgimas su vilkais“.

Džiaugiamės, kad mokiniai buvo aktyvūs, dalijosi įspūdžiais, daug diskutavo apie knygų įvairovę, skaitymo naudą, atliko kūrybines užduotis. Ši veikla paskatino ugdyti mokinių XXI–ojo amžiaus gebėjimus (kūrybiškumą ir kritinį mąstymą, gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti).

Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Jolanta Pašutienė

Projektas „Dainių dialogai Pietryčių Lietuvoje”

  • Projektas „Dainių dialogai Pietryčių Lietuvoje” (kartu su Švietimo draugija „Rytas” vykdomas).

Vykdymo trukmė –  2019 m.

Uždaviniai – plėsti mokinių literatūrinį akiratį, skatinti skaitymo kultūrą, tvirtinti raštingumo bei kūrybiškumo pamatus, prisidėti prie lietuvių literatūros populiarinimo.

Dalyviai  – II-IV G klasių mokiniai.

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

(Projekto kodas Nr. 09.1.3 – CPVA_V_704-02-0001).

Projekto vykdymo trukmė –  2017–2020 m.

Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą, modernizuojant mokymo(si) aplinką.

Projekto vykdymo metu gimnazija aprūpinta gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių bei įrangos komplektais pagal mokinių skaičių bei  

kompiuterine įranga, reikalinga ugdymo procesui organizuoti nuotoliniu būdu.

Projektą remia Europos regioninės plėtros fondas.


  • Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3 – CPVA_V_704-02-0001).

Vykdymo trukmė –  2017-2020 m.

Tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.

Uždavinys –  modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.

Projekto metu gimnazija bus aprūpinta gamtos ir technologinių mokslų (GTM) mokymo priemonių bei įrangos komplektais pagal mokinių skaičių.

Nuo 2017 metų kovo 22 d. iki šių metų liepos mėnesio Kalvelių „Aušros“ gimnazija, bendradarbiaujant su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Švietimo aprūpinimo centru, ir ES paramos fondu, dalyvauja projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, kurio metu gimnazija modernizavo gamtos ir technologijų mokslų mokymosi aplinką. Gimnazija praturtino savo laboratorinės įrangos, priemonių įvairovę ir darbų metodikas. 

Projektui įgyvendinti skirtos Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

Pasaulio pažinimas apima visas svarbiausias vaikui visuomeninės (socialinės) ir gamtinės aplinkos sritis. Viena iš tokių sričių yra gamtamokslinis ugdymas.

Pradinėse klasėse gamtamokslinio ugdymo veiklos sudaro sąlygas ugdytis praktinius gamtamokslinius gebėjimus. Gamtamoksliniu ugdymu pradinėje mokykloje siekiama, kad vaikai įgytų būtiniausių žinių apie aplinką, juos supančią gamtą, išsiugdytų reikalingų gebėjimų pažinti pasaulį, išsiugdytų vertybines nuostatas, laiduojančias moralų, atsakingą santykį su aplinka, gyvąja ir negyvąja gamta.

Dalis (1/4) pasaulio pažinimo dalykui numatyto laiko skiriama stebėjimams, bandymams, tyrinėjimams palankioje aplinkoje, natūralioje gamtinėje (pvz., parke, miške, prie vandens telkinio ar pan.) aplinkoje. Gautos priemonės naudojamos per įvairių dalykų pamokas: pasaulio pažinimo, matematikos, fizinio ugdymo.

Priemonės saugomos uždarose spintose ir, prireikus jų bandymams, tyrinėjimams, jos naudojamos klasėje, gamtoje, stadione.

Yra parengtas stendas, kuriame demonstruojamos nuotraukos iš pamokų, kuriose buvo panaudotos priemonės, skirtos gamtamoksliniam ugdymui.

Tarptautinis eTwinning projektas „Kelionė į pasakų šalį“

Vykdymo trukmė –  2019 m. rugsėjis – 2020 m. gegužė.

Tikslai:

1. Per pasirinktas veiklas padėti atsiskleisti vaikų kūrybiniams artistiniams bei muzikiniams gebėjimams.
2. Skatinti mokinių, mokytojų ir tėvų bendravimą ir bendradarbiavimą.

Tikėtini rezultatai:

Atsižvelgiant į vaikų amžių ir poreikius, įgyvendinti pasirinktas veiklas: sukurti originalią pasaką arba pasakų personažų pagrindu paremtą šventinį vaidinimą, koncertą, pasakų knygą, įvairių darbų parodą ar kt.

Pasirinktos veiklos (darbo) rezultato pristatymas galerijoje, pasidalinant įspūdžiais, bei aptariant kūrinio ruošimo etapus. Apie tai papasakota projekto draugams „eTwinning“ projekto erdvėse.

Dalyviai – 2 klasės mokiniai

Projektas „Sveikas ir aktyvus gyvenimo būdas“

Projektas finansuojamas 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemone 08.4.2-ESFA-K-629 „Bendradarbiavimo skatinimas sveikatos netolygumų mažinimo srityje“.

Tikslas – skatinti vaikų ir paauglių iki 18 metų amžiaus sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą.

Uždavinys – įgyvendinti sveikos gyvensenos principus ugdančias veiklas vaikams ir paaugliams iki 18 metų.

Projekto veiklos: švietėjiškų ir informacinių sveiko ir aktyvaus gyvenimo būdо veiklų organizavimas; sveikos gyvensenos principus ugdančių veiklų organizavimas.
Dalyviai – vaikai ir paaugliai iki 18 metų amžiaus.