MOKSLAS PO ATVIRU DANGUMI: STEAM PATIRTYS MEDININKŲ AUKŠTUMOSE

Balandžio 4 dieną I G klasės mokiniai kartu su geografijos mokytoja leidosi į edukacinį žygį po Medininkų aukštumas. Išvyka apjungė geografijos, technologijų, matematikos ir gamtos mokslų žinias bei praktinius įgūdžius, skatino smalsumą ir tyrinėjimo džiaugsmą gamtinėje aplinkoje.

Mokiniai lankėsi Juozapinės geomorfologiniame draustinyje, kur atliko orientacines ir tiriamąsias užduotis, lygino Aukštojo ir Juozapinės kalvų ypatybes. Vienas pagrindinių kelionės akcentų – Aukštojo kalno, aukščiausio Lietuvos taško (293,84 m), pasiekimas ir tyrinėjimas.

Žygio metu buvo naudojami topografiniai žemėlapiai, aukščio matavimo programėlės, stebimi reljefo ir kraštovaizdžio elementai. Mokiniai taikė įvairių dalykų žinias, dirbo grupėse, gilino kritinio mąstymo ir problemų sprendimo įgūdžius – tai puikus pavyzdys, kaip STEAM metodika veikia už klasės ribų. Tokia veikla ne tik pagilino geografines žinias, bet ir lavino mokinių gebėjimą bendradarbiauti, orientuotis vietovėje ir taikyti teorines žinias praktikoje.

Nors Medininkų aukštumos iš pirmo žvilgsnio atrodo nedaug išsiskiriančios, ši kelionė atskleidė jų geomorfologinę ir pažintinę vertę. Gamta šįkart tapo gyva laboratorija, kurioje kiekvienas žingsnis vedė link naujo atradimo. Mokiniai grįžo kupini įspūdžių, naujų žinių ir dar labiau sustiprinto ryšio su Lietuvos gamta.

Geografijos mokytoja Kristina Dubonienė