NETRADICINĖ BIOLOGIJOS IR PILIETIŠKUMO UGDYMO PAMOKA MO MUZIEJAUS ERDVĖJE

Sausio 28 d. I-II G klasių mokiniams vyko netradicinė biologijos ir pilietiškumo ugdymo pamoka „Visuomenės pokyčiai XX a. 10-ajame dešimtmetyje. Visuomenės ir gyvosios gamtos sąveika“. Klase tapo MO muziejaus erdvės, tyrimų laboratorija persikėlė į parodą „Rūšių atsiradimas. 90-ųjų DNR“. Pamokoje buvo analizuojami savosios tapatybės išsaugojimo ir prisitaikėliškumo pavyzdžiai ir priežastys visuomenėje bei gyvojoje gamtoje. Atlikdami užduotis mokiniai tyrinėjo šaltinius ir faktus, kuriais remdamiesi, aiškinosi, kokie visuomenės pokyčiai vyko įvairiose srityse XX a. 10 – ajame dešimtmetyje ir kaip tai siejasi su pokyčiais gyvojoje gamtoje. Mokiniai galėjo  susipažinti su 90-aisiais atsiradusiomis ,,rūšimis” – skirtingomis to laikotarpio subkultūromis, kurios, besikeičiant santvarkai, išgyveno savo aukso amžių. Pamokos pabaigoje vyko diskusija: Kas apibrėžia žmogaus tapatybę? Kas apibrėžia gyvos būtybės (gyvūno, augalo) gamtoje tapatybę? Ar žmogaus tapatybė keičiasi, vyksta visuomenės pokyčiai? Ar gyvos būtybės (gyvūno ar augalo) tapatybė keičiasi, kai vyksta aplinkos pokyčiai? Kas lengviau – prisitaikyti ir supanašėti su dauguma, ar išsaugoti savo tapatybę?

Džiaugiamės, kad aktyviai diskutavo ne tik  mokiniai, bet ir mokytojos, ir Jurga – MO muziejaus edukatorė. Taip buvo ugdomas kritinis mąstymas – vienas iš pagrindinių XXI a. gebėjimų.

Edita Burvytė, Irena Mikulevič