KALVELIŲ „AUŠROS“ GIMNAZIJOS TARPTAUTINĖ PATIRTIS „DALYVAUJAMOJO BIUDŽETO“ PROJEKTE

Spalio 26 dieną gimnazijoje svečiavosi kolegos iš „Transparency International“ Latvijos, Estijos skyrių, taip pat iš Švedijos „Digidem Lab“ organizacijos. Šio vizito tikslas – detaliau susipažinti su Lietuvos patirtimi, sužinoti, kaip mūsų šalies piliečiai yra įtraukiami į projekto „Dalyvaujamasis biudžetas“ veiklą savivaldybėse ir mokyklose.

Direktorė Irena Veličkienė pristatė svečiams gimnaziją, papasakojo jos istoriją, aptarė gimnazijos biudžetą bei „Dalyvaujamajam biudžetui“ skiriamas lėšas, kalbėjo apie mokytojų komandą, kuri rengdama gimnazijos veiklos tobulinimo planą, nusprendė išnaudoti „Dalyvaujamojo biudžeto“ potencialą mokinių asmeninės pažangos gerinimui. Projektinė veikla gimnazijoje vyksta ne epizodiškai, bet integruojama į lietuvių kalbos, matematikos, ekonomikos, dailės, informacinių technologijų ir technologijų, pilietiškumo pagrindų pamokas. Ugdymo turinys  pritaikomas taip, kad kiekvienas mokinys pagal savo poreikius įgytų kompetencijų, būtinų mokymuisi, nes dėmesys  sutelktas į asmenybės ugdymą, į  aktyvų, sąmoningą mokymąsi. Visos ugdymosi veiklos grindžiamos mokėjimu mokytis, lyderiavimu, kritiniu mąstymu, objektyvumu, originalių idėjų generavimu, darbu komandoje ir bendradarbiavimu.

Tikybos, ekonomikos ir verslumo mokytoja, „Dalyvaujamojo biudžeto“ koordinatorė Jekaterina Zvereva papasakojo apie „Dalyvaujamojo biudžeto“ iniciatyvos pradžią: kas yra dalyvaujamasis biudžetas, kaip formuojamas ne tik mokyklos, bet ir valstybės, Europos Sąjungos (ES) biudžetas. Aptarė, kaip  rengiami interaktyvūs užsiėmimai  tema „Ką norėtum pakeisti savo mokykloje?“, kaip dalyviams pavyksta  tvariai parengti gimnazijos biudžetą ir  sėkmingai įgyvendinti 2019, 2021 ir 2022 metų projektus. Pabrėžė, kad tokių veiklų metu mokiniai lavina viešosios kalbos, raštingumo, mokėjimo skaičiuoti ir informacinių komunikacinių technologijų (IKT) įgūdžius (rengia pristatymus, viešai kalba, atlieka matematinius veiksmus). Kadangi visi projekto dalyviai, siūlydami ir rinkdami geriausias idėjas, turi balsavimo teisę, didėja jų sąmoningumas, pilietinis ir finansinis raštingumas.

 „Transparency International“ Lietuvos skyriaus kartu su Europos Komisijos atstovybe Lietuvoje vykdomas  projektas moko niekada nesustoti ir bendradarbiaujant ieškoti pačių efektyviausių būdų, žadinančių mokinių susidomėjimą, keliančių mokymosi kokybę. Skatiname visas Lietuvos mokyklas įsitraukti į šio projekto veiklą.

Kalvelių „Aušros“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Nina Bašajevienė