KRITINIO MĄSTYMO UGDYMAS PER NEAPYKANTOS KALBOS IR MIGRACIJOS PROCESŲ ANALIZĘ

Jeigu mūsų paklaustų, ar esame tolerantiški, tikriausiai atsakytume: „Taip!“, bet neapykantos kalba rodo ką kita. Didėjant migrantų, pabėgėlių skaičiui nepakantumas auga, nuodydamas ne tik atvykėlių gyvenimą, bet ir mus pačius.

 Lapkričio 10 dieną Vilniaus r. Kalvelių „Aušros“ gimnazijos 8-IV G klasių mokiniai turėjo galimybę dalyvauti „Kritinio mąstymo ugdymas per neapykantos kalbos ir migracijos procesų analizę“ mokymuose. Interaktyvią paskaitą vedė Jogaila Vaitekaitis, Diversity Development Group tyrėjas, Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto edukologijos doktorantas, darnaus vystymosi švietimo lektorius, turintis 8 metų darbo patirtį.

Paskaitoje buvo keliami šie klausimai:

  • Kaip atskirti neapykantos kalbą?
  • Kaip migracijos proceso supratimas gali stabdyti baimės kurstymą ir neapykantos kalbą?
  • Kur yra riba tarp žodžio laisvės ir neapykantos kalbos?
  • Kaip reaguoti susidūrus su neapykantos kalba?
  • Kokios yra neapykantos kalbos ignoravimo pasekmės?

Mokiniai galėjo savo telefone atsakyti į klausimus, daryti išvadas bei palyginti savo atsakymus su lektoriaus statistikos duomenimis. Mokiniams toks bendravimo ir bendradarbiavimo būdas buvo priimtinas bei įdomus. Sužavėjo lektoriaus erudicija, įsijautimas į dėstomąjį turinį, šiuolaikiškumas,  dėstomos medžiagos aiškumas ir nuoseklumas. Iš aktų salės išėjome gerokai pakantesni ir atsiriboję nuo skleidžiamų melagienų.